Сторінка вчителя-дефектолога

Вчитель-дефектолог
​Кліпіліна Тетяна Сергіївна
Освіта - вища, закінчила Мелітопольський державний педагогічний університет


Вчитель-дефектолог (корекційний педагог) – фахівець, який працює з дітьми з інтелектуальними порушеннями (розумовими вадами).

 

Дефектолог виконує такі функції:
- проводить глибоке і всебічне обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
- розвиває основні психічні процеси у дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення);
- розвиває навички спілкування і мовну діяльність дітей;
- веде консультування батьків, під час якого вони вчаться необхідних прийомів навчання і виховання своєї дитини;
- найголовніше завдання дефектолога – це допомогти дитині з особливими потребами (обмеженими можливостями) соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.

 

Вчитель-дефектолог (корекційний педагог) планує і здійснює освітню, виховну, корекційну, компенсаційну, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають порушення у розумовому розвитку; забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та компенсаційно-корекційних програм з урахуванням порушень, вікових індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації, профорієнтації. Корекційний педагог вивчає і фіксує динаміку розвитку дітей, виробляє оптимальну педагогічну стратегію, проектує шляхи навчання, виховання, реабілітації та соціальної адаптації кожної дитини, обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного, корекційно-реабілітаційного процесу.

 

Основні напрями корекційної роботи вчителя-дефектолога:


  • Діагностичний напрям - глибоке вивчення дитини (рівень її розвитку; знання, вміння та навички; уточнення діагнозу, стану емоційно-вольової сфери; виявлення можливостей). Вивчення родини, в якій виховується дитина з вадами інтелекту.
  • Конструктивно-проектувальний напрям - планування змісту та методики навчальної, виховної та корекційної роботи; добірправильних форм навчально-виховної та корекційної роботи; проектування змісту корекційно-виховної роботи в сім'ї; прогнозування результатів навчально-виховної та корекційноїроботи.
  • Корекційний напрям - виправлення чи послаблення порушень психофізичного розвитку дитини; профілактика ускладнень структури розладу; створення умов для розвитку дитини з вадою інтелекту; цілісне формування особистості дитини; навчання батьків прийомів організації ігрової та навчальної діяльності дитини, окремих корекційних прийомів та методів.
  • Аналітичний напрямок - аналіз процесів навчальної, виховної, корекційної роботи; виявлення позитивних сторін та недоліків у професійній діяльності, у діяльності дітей; аналіз процесу роботи з сім'ями; ведення відповідної обліково-звітної документації.
  • Консультативно-просвітницький та профілактичний напрям - профілактика вторинних, третинних порушень в розвитку дитини; допомога батькам, вчителям та адміністрації закладу в питаннях навчання та виховання дітей з особливими потребами; пропаганда знань про вікові та індивідуальні особливості дітей.





Комментариев нет:

Отправить комментарий