Сторінка вчителя-реабілітолога

 

Вчитель-реабілітолог - Сухенко Максим Олегович
Освіта - вища, закінчив Запорізький національний університет


Одними з основних умов і факторів, які сприяють ефективному розвитку дитини з моторними порушеннями є систематичне та довготривале запровадження занять з фізичної реабілітації  та лікувальної фізичної культури.

Фізична реабілітація передбачає застосування з лікувальною і профілактичною метою фізичних вправ і природних факторів у комплексному процесі формування, відновлення здоров'я, фізичного стану та працездатності  дітей з особливими потребами.

Метою роботи реабілітолога у закладі є:

-                     визначення особливих освітніх потреб дитини, її сильних сторін;

-                     сприяти формуванню правильних рухових стереотипів на всіх етапах розвитку дитини з особливими потребами.

Вчитель-реабілітолог впродовж навчального року здійснює комплексну допомогу дітям з ООП, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушені функції опорно-рухового апарату чи присутні інші розлади у руховій діяльності.

Сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному, психічному тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції та працездатність організму впродовж занять.  

Ще одним напрямком є сприяння формуванню правильних рухових стереотипів на всіх етапах розвитку дитини з особливими потребами. Під час індивідуальних занять з дітьми  працює над формуванням навичок самообслуговування, основних рухових функцій дітей відповідно до онтогенетичного розвитку, сприяють  створенню відповідних умов для розвитку дитини в домашньому середовищі, стимулює  розвиток  реакцій випростовування та рівноваги. Спрямовує зусилля на пригнічення впливу патологічних процесів та нормалізацію м'язового тонусу дітей з особливими потребами.

  Комплексна оцінка фізичного розвитку дитини проводиться з метою виявлення рухових дисфункцій та визначення рухового потенціалу дітей, визначення функціональних порушень та обмежень, оцінюють великі моторні функції, оцінюється ступінь порушення функцій та життєдіяльності, рівень мотивації до відновлення. Ретельно, з усвідомленням відповідальності визначає реабілітаційний діагноз кожної дитини з порушенням опорно-рухового апарату, прогноз і засоби  корекційного впливу.

    Після проведення обстеження основних рухових навиків складається програма корекційних занять, за основу якої беруться програми МОН для дітей з ООП.

    Програма реалізовується шляхом:

-                     застосування фізичних вправ різного спрямування,

-                     застосування допоміжних засобів і обладнання;

-                     проведення навчання та інструктажу дитини та її батьків.

Провівши обстеження, вчитель–реабілітолог визначає основні завдання реабілітаційного втручання: зміцнення загального здоров'я дитини, розвиток її основних рухових функцій та навичок самообслуговування, формування альтернативного переміщення, навчання використовувати допоміжні засоби переміщення, профілактика вторинних ускладнень основного захворювання, формування мотивації до здорового способу життя, самостійні заняття спортом чи фізичними вправами.

Вчителем-реабілітологом до кожної дитини підбираються індивідуальні корекційні заняття, комплекси в залежності від тяжкості, форми захворювання, когнітивного розвитку. Шляхи реалізації корекційного втручання залежать від індивідуальних можливостей та потреб дитини.

Основна форма проведення занять – індивідуальна, рідше – малогрупова. Заняття передбачають роботу вчителя-реабілітолога в безпосередньому контакті з дитиною та практичним  навчанням батьків.

 Кабінет вчителя-реабілітолога оснащений спортивним інвентарем

Палка гімнастична – призначена для занять, для домашнього використання, широко застосовується у навчальному процесі на заняттях фізичною культурою, а також інструкторами ЛФК для формування і виправлення постави, плоскостопості, для виконання вправ для рук, плечового поясу та кисті, вправ для м’язів тулуба


Дерев'яна гойдалка 2 в 1 – має заспокійливу дію, використовується при терапії з дітьми з ЗПР, розладами аутистичного спектру, РВ, СДУГ, ММД, порушеннями слуху та мовними порушеннями. Розвиває: координацію рухів, вестибулярний апарат, емоційне благополуччя, реакцію балансу


М’яч Овербол – це гумовий м’яч для активного відпочинку, ігор, спорту, ЛФК та реабілітації. Може використовуватися людьми різного віку в спортзалі і вдома. Призначений для тренування правильної постави, почуття природної координації тіла, покращення роботи вестибулярного апарату



       М'яч для стрибків Оппі – призначений для                       поліпшення координації рухів і балансу, підвищення          сили і витривалості дитини. 






Килимок масажний з галькою – призначений для рефлекторної терапії, масажу ніг, зняття м’язового напруження і профілактики плоскостопості




Дерев’яний балансир – призначений для стимуляції діяльності вестибулярного апарату, розвитку координації рухів, рівноваги, дрібної моторики, просторового сприйняття. Використовується під час занять з дітьми з ЗПР, розладами аутистичного спектру, СДУГ, ММД, порушеннями слуху та мовними порушеннями





Гамак Гніздо сенсорний
– призначений для релаксації дітей, заспокоєння. Також розгойдування сприятливо впливає на зміцнення вестибулярного апарату, швидкість мозкових процесів, зосередженість. Гамак піднімає настрій, створює відчуття комфорту, захищеності. 









Ігровий модуль Сходинки
– призначений для розробки вестибулярного апарату, координації рухів, за рахунок балансування рівноваги. 











Дитячий мат складний з 4х частин – призначений для захисту дитини від травм при падіннях, безпечне та зручне місце для гри








Сухий басейн
– це профілактика захворювань та емоційне здоров’я дітей. Дослідження фахівців показали їх величезну користь для дитячого здоров’я. Коли дитина активно бігає і борсається в сухому басейні, добре зміцнюються всі м’язові групи, в тому числі і формують поставу. Також у дітей розвивається почуття рівноваги і навики безпечного падіння. Ходіння в ньому стимулює тактильні відчуття у всьому тілі і розвиває дрібну моторику.

Крім цього, пластикові кульки масажують тіло дитини – це дуже важливо для гарного фізичного самопочуття і нормального функціонування психіки.

Давно помічено, що ігри в басейні здатні компенсувати відставання у фізичному і інтелектуальному розвитку.

• позитивно впливають на роботу органів дихання;

• зміцнюють серцево-судинну систему;

• розвивають опорно-руховий апарат дітей;

• розвивають комунікаційні навички;

• знайомлять з різними категоріями понять;

• розвивають тактильну чутливість;

• дають поштовх для розвитку дрібної моторики;

• нормалізують сон;

• позитивно впливають на загальний емоційний стан дитини.



Килимок з аплікатором Кузнєцова
– покращує кровообіг, знімає м’язову напругу, оздоровлює організм в цілому. Ефективний: при вегето-судинній дистонії, для підвищення тонусу організму, для профілактики захворювань, пов’язаних з малорухливим способом життя; для зниження метеозалежності, для профілактики плоскостопості.




Дитячий спортивний куточок з рукоходом Спартак
– призначений для вироблення відмінної постави, зміцніються м’язи рук, ніг, спини і преса








Скакалка – призначена для вироблення відмінної постави, зміцніються м’язи рук, ніг, спини і преса, робить благотворний вплив на стан серцево-судинної і дихальної систем, позитивно позначається на стані опорно-рухового і вестибулярного апарату, дозволяє підвищити витривалість, скорегувати поставу, поліпшити координацію.



Гімнастичний обруч
– розвиває координацію і силу м’язів




 

Комментариев нет:

Отправить комментарий